Συζητάμε για την Καθημερινότητα στην πόλη-Ομιλία της Άννας Παραγυιού

Η ομιλία πραγματοποιήθηκε στις 14/4/2019 στην πλατεία Καισαριανής, στο πλαίσιο της εκδήλωσης της Συνεργασίας Πολιτών Καισαριανής ”Συζητάμε για την καθημερινότητα στην πόλη”

Αγαπητές φίλες, Αγαπητοί φίλοι

Σας καλωσορίζω στη σημερινή μας εκδήλωση που έχει ως θέμα ένα ζήτημα που μας απασχολεί όλες και όλους, αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ πότε οργανώθηκε μια δημόσια συζήτηση, ένας δημόσιο διάλογος γι’ αυτό. Και εννοώ βέβαια την καθημερινότητα, την καθημερινή ζωή στην πόλη μας, στις γειτονιές μας.

Είναι η τέταρτη εκδήλωση που διοργανώνουμε ως Συνεργασία Πολιτών Καισαριανής. Ξεκινήσαμε τον Δεκέμβρη θέτοντας σε δημόσιο διάλογο τους προγραμματικούς μας άξονες. Στη συνέχεια ανοίξαμε τη συζήτηση για το πώς μπορεί η Καισαριανή να γίνει μια σύγχρονη, έξυπνη και δημοκρατική πόλη αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, και πριν δύο εβδομάδες συζητήσαμε για τα σύγχρονα, ασφαλή και δημοκρατικά σχολεία που θέλουμε να έχουμε στη γειτονιά μας.

Σήμερα θα μιλήσουμε για την καθημερινότητα. Στις 19 Απριλίου έχουμε τα εγκαίνια του εκλογικού μας κέντρου όπου θα παρουσιάσουμε τους υποψήφιους και τις υποψήφιες δημοτικούς συμβούλους μας.

Βλέπετε ότι βρισκόμαστε σε διαρκή κίνηση, επιδιώκουμε την επαφή με την κοινωνία, θέλουμε να την κάνουμε συμμέτοχο στις αλλαγές που έχει ανάγκη ο τόπος μας. Και διαπιστώνουμε ότι όντως ο κόσμος έχει ανάγκη να εκφραστεί, να ακούσει, να συζητήσει. Γι’ αυτό εκπλήσσομαι όταν ακούω πολλούς να λένε ότι αυτές οι εκλογές είναι βουβές. Κάνουν λάθος. Δεν είναι οι εκλογές βουβές αλλά οι παρατάξεις, οι οποίες φαίνεται να αρκούνται σε μια κομματική φιέστα ή σε ένα πάρτι, δηλώνοντας έτσι την αμηχανία τους να παράγουν πολιτικό λόγο για το παρόν και το μέλλον της πόλης. Ο Δήμαρχος, για παράδειγμα, εκτός από ισχνό έργο έχει και ένα πρόγραμμα που δεν το έχουμε δει ακόμα. Τον προσκαλέσαμε σε δημόσιο διάλογο, σε ένα ντιμπέιτ, πείτε το όπως θέλετε, και εκείνος μας απάντησε με τη σιωπή του. Είναι ένας κρυμμένος Δήμαρχος.

Εμείς ανοιγόμαστε στην κοινωνία και αυτό το άνοιγμα αποτυπώνεται στο ψηφοδέλτιό μας το οποίο αποτελείται από πρόσωπα που προέρχονται από όλο το φάσμα του προοδευτικού, δημοκρατικού και αριστερού χώρου. Διότι η Συνεργασία Πολιτών Καισαριανής με την παρουσία και τις θέσεις της έχει κερδίσει τον δημόσιο διάλογο. Και γι’ αυτό αισιοδοξούμε ότι όλες και όλοι μαζί θα γράψουμε την επόμενη σελίδα για την Καισαριανή, ότι θα κερδίσουμε τις προσεχείς δημοτικές εκλογές.Ε

Αγαπητοί συμπολίτες,

Από τότε που δημιουργήθηκε η Συνεργασία Πολιτών Καισαριανής είχε ως στόχο της να συνδράμει τους πολίτες ώστε να διεκδικήσουν το δικαίωμα για μια καλύτερη ζωή. Και αυτό παραμένει σταθερή και απαράγραπτη προτεραιότητά μας. Σήμερα θα ήθελα να μιλήσουμε για ένα άλλο δικαίωμα, το οποίο νομίζω το έχουμε παραμελήσει. Το δικαίωμα αυτό είναι το «δικαίωμα στην πόλη». Στη φράση αυτή συμπυκνώνεται το σχέδιο και το όραμά μας για την καθημερινή ζωή. Γιατί «δικαίωμα στην πόλη» σημαίνει την ελευθερία να αλλάξουμε την πόλη μας. Και αλλάζοντας την πόλη να αλλάξουμε τους εαυτούς μας.

Η Καισαριανή, φίλες και φίλοι, είναι μια πόλη δισυπόστατη: Είναι δύο πόλεις σε μία. Από τη μία είναι η Καισαριανή με τη βαριά ιστορία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά των Μικρασιατών προσφύγων. Από την άλλη όμως, η Καισαριανή είναι μια πόλη του 21ου αιώνα όπου ζουν καθημερινοί άνθρωποι, είναι μια πόλη με καθημερινά προβλήματα και σύγχρονες ανάγκες. Εμείς πατάμε γερά στις ρίζες για να σχεδιάσουμε και να δημιουργήσουμε το σήμερα και το αύριο της πόλης μας. Πάνω σ’ αυτό θα μας κρίνει ο λαός της Καισαριανής: από τις απαντήσεις και τις πρακτικές λύσεις που θα δώσουμε στα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει.

ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ

– 224

Θα ήθελα να ξεκινήσω με ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Καισαριανή, τη συγκοινωνία, και πιο συγκεκριμένα από το διάσημο 224 με το οποίο πηγαίνω και εγώ στη δουλειά μου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για μια προβληματική γραμμή με συστηματικές καθυστερήσεις, που κάνει τους πολίτες να δεινοπαθούν. Όποια και αν είναι η αιτία, αυτό η ταλαιπωρία πρέπει να τελειώσει – ή έστω οφείλουμε να απαλύνουμε την κατάσταση.

Έχουμε ήδη συναντηθεί με τον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ και συζητήσαμε τον επανασχεδιασμό του δρομολογίου του 224  με βάση τη μετεπιβίβαση που είναι η σύγχρονη τάση στις αστικές συγκοινωνίες, δηλαδή: την επιβίβαση από το ένα μεταφορικό μέσο στο άλλο.

Το 224 σήμερα είναι παρωχημένο, δεν εξυπηρετεί τους πολίτες και δεν ενσωματώνει τις αλλαγές που έχει επιφέρει το Μετρό στον συγκοινωνιακό χάρτη. Γι’ αυτό διεκδικούμε το 224 να ξεκινά από την Καισαριανή και να τερματίζει τη διαδρομή του σε σταθμό του Μετρό στο κέντρο της Αθήνας. Εν ολίγοις, να κάνει τη διαδρομή που έκανε πάνω-κάτω το 223, όπως θα θυμούνται οι περισσότεροι.

– Δημοτική Συγκοινωνία

Θεωρούμε ότι ο επανασχεδιασμός του δρομολογίου του 224 όπως τον περιγράψαμε θα αντισταθμίσει την αδυναμία του Δήμου μας να συντηρήσει μια αξιόπιστη και σύγχρονη Δημοτική Συγκοινωνία. Όλοι και όλες γνωρίζουμε ότι το λεωφορείο του Δήμου δεν είναι στην κατάσταση που θα θέλαμε, οι εργαζόμενοι κάνουν ό,τι μπορούν, αλλά τα οικονομικά μας μέσα είναι πενιχρά.

Δεν αγννοούμε ότι υπάρχουν Δήμοι όπως η Γλυφάδα και η Νεάπολη Συκεών που αγόρασαν με ΕΣΠΑ νέα, οικολογικά λεωφορεία. Δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι θα το κάνουμε και εμείς: το να λέει κάποιος ή κάποια απλά ότι θα πάρω ΕΣΠΑ και θα λύσω το πρόβλημα είναι πολύ εύκολο και είναι ένας τρόπος να τάζεις στους πολίτες χωρίς αντίκρυσμα. Σε κάθε περίπτωση, το τονίζω, είναι υποχρέωση της πολιτείας να προσφέρει στους πολίτες ασφαλή, γρήγορα και οικολογικά μέσα μαζικής μεταφοράς και νομίζω ότι με τις αλλαγές που προτείνουμε για το 224 η κατάσταση θα βελτιωθεί σημαντικά.

– Διαδημοτική Συγκοινωνία

Ένας από τους στόχους μας σχετικά με τη συγκοινωνία είναι η δημιουργία δωρεάν διαδημοτικής συγκοινωνίας που θα συνδέει τον Δήμο Καισαριανής με τους Δήμους Ζωγράφου και Βύρωνα σε συνεργασία με τον ΟΣΥ (τις Οδικές Συγκοινωνίες).

Με τη διαδημοτική συγκοινωνία η μετακίνηση των πολιτών μεταξύ των Δήμων θα γίνει πιο οικονομική, οικολογική και γρήγορη. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουμε στην αποκέντρωση και στην περιφερειοποίηση: δίνουμε στους κατοίκους των Δήμων την εναλλακτική δυνατότητα να μην πηγαίνουν στο κέντρο της Αθήνας για να ψωνίσουν, να διασκεδάσουν, και έτσι να τονώσουμε την τοπική αγορά, τα μαγαζιά της πόλης. Θεωρούμε λοιπόν ότι ο Δήμος μας θα έχει και οικονομικό όφελος από τη διαδημοτική συγκοινωνία. Έχουμε μαζί μας τον κ. Βούρδα ο οποίος θα μας μιλήσει για όλα αυτά πιο συγκεκριμένα.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ – ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ (ΣΒΑΚ)

Φίλες και Φίλοι,

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη είναι μεγάλο. Το βιώνουμε καθημερινά. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο και είναι δεδομένο ότι η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Μετρό θα διογκώσει περισσότερο το πρόβλημα. Τι πρέπει να κάνουμε; Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να κάνουμε αυτό που συμβαίνει τώρα, δηλαδή να μένουμε άπραγοι.

Για μας, τη Συνεργασία Πολιτών Καισαριανής, το κυκλοφοριακό, μαζί με τη συγκοινωνία, τον δημόσιο ηλεκτροφωτισμό και τους δημόσιους χώρους, αποτελούν τον πυρήνα του σχεδίου που προτείνουμε στις δημότισσες και στους δημότες για την Καισαριανή. Ένα συνολικό σχέδιο που απαντά στο ερώτημα: σε τι πόλη θέλουμε να ζούμε τα επόμενα χρόνια.

Θεωρούμε ότι η πόλη μας έχει όλες τις δυνατότητες για να υιοθετήσει και να εφαρμόσει  ένα σχέδιο για την καθημερινότητα που θα έχει στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Τον εργαζόμενο και την εργαζόμενη. Την οικογένεια. Τους νέους και τις νέες. Τους μεγαλύτερους σε ηλικία πολίτες. Τους γονείς. Τα Άτομα με αναπηρίες των οποίων η αξιοπρέπεια δοκιμάζεται καθημερινά σε αυτή την πόλη. Είναι ντροπή που ως κοινωνία συνεχίζουμε να αδιαφορούμε για το πώς βιώνουν αυτοί οι άνθρωποι την καθημερινότητα στην πόλη μας.

Πώς μπορεί λοιπόν η Καισαριανή να βάλει στο επίκεντρο τον άνθρωπο, να γίνει μια πιο φιλόξενη, πιο οικολογική πόλη; Νομίζω ότι ο κ. Κόκκαλης έχει να μας πει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα πάνω σ’ αυτό.

Η δική μας απάντηση είναι ότι χρειάζεται η εκπόνηση ενός «Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας». Το λεγόμενο ΣΒΑΚ. Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας δεν είναι απλά μια μελέτη που την κάνουν κάποιοι ειδικοί και εξυπηρετεί τους στόχους μιας Δημοτικής Αρχής. Είναι μια συμμετοχική διαδικασία, μια διαδικασία που προϋποθέτει τη συμμετοχή της ίδιας της κοινωνίας.

Εξειδικευμένοι επιστήμονες εγκαθίστανται στην πόλη και την ακτινογραφούν με κάθε λεπτομέρεια: πόσα πεζοδρόμια υπάρχουν, πόσοι δρόμοι, πόσες θέσεις πάρκινγκ, τη μορφολογία του εδάφους, την ανθρωπογεωγραφία, κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες και ούτω καθεξής. Και από τα συμπεράσματα της μελέτης προκύπτουν προτάσεις οι οποίες συνδιαμορφώνονται και τελικά επιλέγονται από την τοπική κοινωνία.

Θα θέλαμε σε αυτό το σχέδιο να γίνει συμμέτοχος και η γειτονικής μας Πανεπιστημιούπολη η οποία επίσης υφίσταται τις συνέπειες του κυκλοφοριακού προβλήματος. Θεωρούμε ότι μπορούμε να διαμορφώσουμε μία από κοινού θέση και να διεκδικήσουμε από την πολιτεία λύση σε αυτό το ακανθώδες ζήτημα.

Η χρηματοδότηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας γίνεται από το Πράσινο Ταμείο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ήδη χρηματοδοτούνται 162 Δήμοι σε όλη τη χώρα, όπως για παράδειγμα ο Δήμος Ζωγράφου που βρίσκεται δίπλα μας. 

Για μας λοιπόν είναι πολύ κρίσιμο να αποκτήσει η πόλη μας ένα συνολικό σχέδιο για το πώς θέλουν να ζουν οι άνθρωποί της. Ένα σχέδιο για το πώς η καθημερινότητα των πολιτών θα γίνει καλύτερη. Γιατί για την παράταξή μας αυτό σημαίνει ανάπτυξη του Δήμου: αναβάθμιση του βιοτικού επιπέδου, βελτίωση της ποιότητας ζωής, απόκτηση υποδομών που καθιστούν την Καισαριανή μια βιώσιμη, ανθρώπινη πόλη.

ΜΕΤΡΟ – «ΑΝΑΠΤΥΞΗ»

Μιας και αναφέρθηκα στη λέξη ανάπτυξη, θα μου επιτρέψετε να πω δυο λόγια για το Μετρό και για τα όσα λένε διάφοροι σχετικά με την ανάπτυξη που θα ερχόταν αν η δεύτερη στάση γινόταν στη Νήαρ Ηστ και στο Σχολείο Βενιζέλου. Λένε και άλλα, θα τα αφήσω όμως στην άκρη – άλλωστε έχουμε μαζί μας τον καθ’ ύλην αρμόδιο, τον κ. Παπαδόπουλο, που θα μας μιλήσει αναλυτικά. Λένε λοιπόν ότι θα αυξανόταν η αξία των ακινήτων, η αξία γης. Ας πούμε ότι έχουν δίκιο – που δεν έχουν γιατί οι τιμές είναι ήδη ψηλές και ενδέχεται να ανέβουν και άλλο, αλλά ας τους κάνουμε τη χάρη. Αναρωτιόμαστε με πόσες χιλιάδες ευρώ το τετραγωνικό θα ήταν ευχαριστημένοι. Σήμερα, προ κατασκευής του Μετρό, το τετραγωνικό μέτρο κοστίζει 2, 2.5, 3 χιλιάδες ευρώ… Πόσο θα ήθελαν να φτάσει, με πόσο θα είναι ικανοποιημένοι;

Πίσω από αυτή την αντίληψη για το Μετρό κρύβεται μια ταξική θέαση της ανάπτυξης. Διότι η αύξηση της αξίας της γης, ιδίως μετά από 8 χρόνια μνημονίων και με τις συνέπειες της κρίσης να μην έχουν αναστραφεί ακόμα, έχει ως αποτέλεσμα να εκδιωχθούν τα φτωχά λαϊκά στρώματα από την Καισαριανή και να αναζητήσουν στέγη αλλού. Έχει ως αποτέλεσμα ο εργαζόμενος κόσμος, οι ντόπιοι καταστηματάρχες, τα νέα ζευγάρια, οι συνταξιούχοι, οι μετανάστες, να μην μπορούν να μείνουν πλέον στην Καισαριανή και να αναγκαστούν να μετακομίσουν πιο μακριά από το κέντρο, αφού το να κατοικείς κοντά στο κέντρο θα είναι πια προνόμιο των λίγων. Αυτή η αντίληψη βλέπει το Μετρό ως ένα μέσο αύξησης των κοινωνικών ανισοτήτων. Αυτό είναι άραγε το όνειρό τους για την πόλη; Έτσι φαντάζονται το μέλλον της; Εμείς λέμε όχι στην Καισαριανή των λίγων, παλεύουμε για την Καισαριανή των πολλών, για τη δίκαιη ανάπτυξη, για τους ανθρώπους που ζουν, μεγαλώνουν και ονειρεύονται σ’ αυτή την πόλη!

ΗΛΕΚΤΡΟΦΩΤΙΣΜΟΣ

Φίλες και Φίλοι

Όλες και όλοι βλέπουμε ότι τα βράδια η Καισαριανή δεν είναι επαρκώς φωτισμένη και μάλιστα αρκετά σημεία είναι ιδιαιτέρως σκοτεινά. Και αυτό είναι ένας παράγοντας που δημιουργεί εστίες μικροεγκληματικότητας στην πόλη και στα πάρκα. Το πρώτο που πρέπει να κάνουμε για να είναι η Καισαριανή πιο ασφαλής, είναι να αποκτήσει σωστό, σύγχρονο και επαρκή φωτισμό. Θα ήθελα να θυμίσω ότι το Παρίσι ονομάστηκε «Πόλη του Φωτός» γιατί κατ’ αρχάς φρόντισε να φωτίσει τους δημόσιους χώρους για να μειωθεί η παραβατικότητα. Γι’ αυτό, είναι πολύ θετικό ότι στον Δήμο μας θα τοποθετηθούν σε περισσότερα από 2000 σημεία φωτιστικά σώματα LED. Είναι ένα έργο ύψους 1.600.000€ που χρηματοδοτείται με δάνειο δεκαετούς διάρκειας από το ΤΑΜΕΙΟ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ. Έτσι θα αποκτήσουμε μια πιο ασφαλή πόλη, με φωτισμό πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον και πολύ πιο οικονομικό.

ΠΑΡΚΟ ΣΚΟΠΕΥΤΗΡΙΟΥ – ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ – ΠΑΡΚΟ ΣΚΥΛΩΝ

Αγαπητοί συμπολίτες,

Το 2016 ήταν μια χρονιά ορόσημο για την Καισαριανή. Και αυτό γιατί μετά από πολυετείς αγώνες του λαού της πόλης, ήρθε η Κυβέρνηση της Αριστεράς για να παραδώσει στον Δήμο το Σκοπευτήριο, το Θυσιαστήριο της Λευτεριάς! Έτσι μας δίνεται η δυνατότητα ως κοινωνία να διαμορφώσουμε το Σκοπευτήριο όπως πάντα ονειρευόμασταν, σε πάρκο ιστορικής μνήμης, πολιτισμού και αναψυχής.

Η Περιφέρεια Αττικής ήδη χρηματοδοτεί μελέτη ύψους 190.000€. Σύμφωνα με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου μας θα ανακαινιστεί το ΧΑΡΑΜΑ για να γίνει πολυχώρος πολιτισμού και κέντρο μελέτης του λαϊκού τραγουδιού, ενώ ταυτόχρονα θα λειτουργήσει και αναψυκτήριο. Οι πρώην γραφειακοί χώροι θα στεγάσουν δημοτική βιβλιοθήκη, αναγνωστήριο, εκθεσιακό χώρο, εργαστήρια, ενώ στον υπαίθριο χώρο θα φτιαχτεί ανοιχτό δημοτικό θέατρο. Επίσης, το χωμάτινο γήπεδο θα μετατραπεί σε χώρο στίβου με υπαίθρια όργανα γυμναστικής, κάτι που έλειπε και το ζητούσε η πόλη. Όλα αυτά μαζί με το Μουσείο και το Μνημείο θα παγιώσουν μια και καλή τον χαρακτήρα του πάρκου του Σκοπευτήριου ως πάρκου ιστορικής μνήμης, πολιτισμού και αναψυχής.

Θεωρούμε ότι αυτό θα κάνει το Σκοπευτήριο ένα ασφαλές πάρκο καθώς θα είναι ένας χώρος που θα φιλοξενεί πολλές πολιτιστικές δράσεις, ένας χώρος ζωντανός. Γεγονός που θα συμβάλλει και στην επίλυση του ζητήματος που υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια με τα ζώα συντροφιάς. Αν η αναβάθμιση του Σκοπευτηρίου συνδυαστεί με καμπάνιες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών από την πλευρά του Δήμου, θα μάθουμε να συμβιώνουμε αρμονικά και να υπάρχει αλληλοσεβασμός. Θα αλλάξει η νοοτροπία, οι κανόνες θα τηρούνται. 

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

ΘΑ ήθελα να πω δυο λόγια για την καθαριότητα η οποία ίσως αποτελεί τον πιο νευραλγικό τομέα του Δήμου. Δεν θέλω να πω πολλά γιατί η καθαριότητα είναι ο κατ’ εξοχήν τομέας της καθημερινότητας όπου δεν κρίνεται κανείς από αυτά που λέει αλλά για αυτά που κάνει ως διοίκηση. Έχουμε διαπιστώσει ότι με έναν πιο σωστό σχεδιασμό των Υπηρεσιών Καθαριότητας και με ανασχεδιασμό της χωροθέτησης των κάδων, θα έχουμε ένα καλύτερο αποτέλεσμα. Και σίγουρα χρειαζόμαστε περισσότερο μόνιμο προσωπικό. Τόσο στην καθαριότητα όσο και σε ειδικότητες που έχουν άμεση επίδραση στην καθημερινότητα της πόλης και την κάνουν να φαίνεται περισσότερη φροντισμένη. Πρέπει να δώσουμε προτεριαότητα σε ειδικότητες όπως αυτή του σιδερά, του ξυλουργού, που δίνουν στον Δήμο τη δυνατότητα να επιλύει πιο άμεσα προβλήματα, ένα χαλασμένο παγκάκι, ένα κομμένο κάγκελο και ούτω καθεξής.

«ΧΩΡΙΚΟΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ» – ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΩΝ

Φίλες και Φίλοι,

Η Καισαριανή είναι ένας Δήμος που αποτελείται από διαφορετικές γειτονιές οι οποίες αντιμετωπίζουν τα δικά τους ιδιαίτερα προβλήματα. Ακόμα περισσότερο, θα έλεγα ότι υπάρχει η τάση οι γειτονιές που βρίσκονται εκτός του κέντρου της πόλης να παραμελούνται. Εγώ για παράδειγμα μένω στην Κάτω Καισαριανή, η οποία ίσως να είναι η πιο παραμελημένη αλλά και η πιο δύσκολη περιοχή του Δήμου. Για μας Καισαριανή δεν είναι μόνο το κέντρο. Όλες οι γειτονιές έχουν την ίδια αξία, θέλουν την ίδια φροντίδα. Για αυτό θέλουμε να δώσουμε πνοή σε κάθε μία γειτονιά ξεχωριστά. Σκεφτόμαστε να εισάγουμε την ιδέα του «χωρικού δημοτικού συμβούλου», βασισμένοι στο πρότυπο του χωρικού αντιπεριφερειάρχη, ώστε να υπάρχει πιο αποτελεσματική επικοινωνία ανάμεσα στον Δήμο και στους πολίτες.  

Στην ίδια κατεύθυνση, εξαγγείλαμε στην εκδήλωσή μας για την «Έξυπνη Πόλη» ότι θέλουμε να προχωρήσουμε στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης δικτυακής πλατφόρμας στην οποία κάθε πολίτης θα μπορεί να μπαίνει από οποιαδήποτε ψηφιακή συσκευή (το κινητό του, το τάμπλετ του κ.ο.κ.) και να αποστέλει το αίτημά του για δυσλειτουργίες ή προβλήματα που διαπιστώνει στη γειτονιά του.

Θα ήθελα να ολοκληρώσω την παρέμβασή μου με δύο προγραμματικές θέσεις:

Η πρώτη αφορά το Βιοτεχνικό Κέντρο Αθηνών που βρίσκεται μεταξύ των οδών Ανδριανουπόλεως και Ηρώς Κωνσταντοπούλου. Μετά από έρευνα που πραγματοποιήσαμε, μάθαμε ότι ανήκει σε ανώνυμη εταιρεία η οποία βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης. Όταν η εκκαθάριση ολοκληρωθεί θα περάσει στο Δημόσιο και θεωρούμε ότι ο Δήμος θα πρέπει να διεκδικήσει να περιέλθει στην κατοχή του. Νομίζω ότι επειδή ο Δήμος Καισαριανής γενικότερα δεν έχει ανάλογους χώρους θα μας βοηθούσε πάρα πολύ.  Θα μου επιτρέψετε να πω εδώ ότι την έρευνα και τον κόπο μας επιχείρησε να τα οικειοποιηθεί μία άλλη παράταξη και να το παρουσιάσει ως δική της πρόταση. Δεν πειράζει, καλή καρδιά!

Η δεύτερη αφορά ένα παλαιότερο αλλά πάγιο αίτημα του Δήμου Καισαριανής, το οποίο ξεχάστηκε τα τελευταία χρόνια και εμείς το επαναφέρουμε. Πρόκειται για το αίτημα να μετεγκατασταθούν τα ΜΑΤ και οι λοιπές υπηρεσίες σε άλλον χώρο εκτός Δήμου Καισαριανής και το κτίριο επί της οδού Χίου να περιέλεθει στη χρήση του Δήμου μας. Ως κάτοικος της Κάτω Καισαριανής θεωρώ ότι αν αυτό το κτίριο περάσει στον Δήμο, θα δώσει νέα πνοή στη γειτονιά μας η οποία είναι ίσως η πιο παραμελημένη και αδικημένη από όλες.